Fit door gezond eten
 

 

Tips:

  • Zorg naast gezond eten voor voldoende lichaamsbeweging en een positieve instelling (negatieve gedachten en stress verzuren het lichaam ook).

  • Drink minimaal 1,5 liter water per dag, zo worden afvalstoffen uit het lichaam verwijderd.

  • Ga eens kijken in een reform- of natuurvoedingswinkel, het is een bron van inspiratie, en je vindt er veel lekkere vegetarische produkten, en gezonde voedingsmiddelen zoals tofu, seitan, soja, en biologische groenten en fruit. Veel ingrediënten in de recepten op deze site zijn verkrijgbaar in de natuurvoedingswinkel.

  • Vermijdt bewerkt voedsel, hierin zitten zeer ongezonde kleur-, geur- en smaakstoffen, conserveermiddelen en andere chemische toevoegingen.
    Kies daarom altijd voor verse producten en bereid zelf je gerechten.
    Je zult merken dat het vaak niet eens zoveel meer tijd kost.

  • Bij het koken van groenten gaan waardevolle basenvormende mineralen verloren. Kook groenten daarom zo kort mogelijk en verwerk het groentenat in soep of saus.
    Vermijd daarom ook producten in blik, pot of diepvriesverpakking: deze zijn vaak verhit geweest om het langer houdbaar te maken.



  • Maak royale salades, en maak zelf een dressing van olie, citroensap en kruiden. Biologisch rauw plantenvoedsel is ongelooflijk gezond, zuiverend en voedend. Behalve water bevat het omega-3 vetzuren, chlorofyl, mineralen, enzymen, eiwitten, vetten en vitamines. Het is het meest complete voedsel van moeder natuur!
    Eet minimaal 1 salade per dag, nog beter is 2 of 3 salades per dag.
    .
  • Om snel en makkelijk extra groenten binnen te krijgen kun je 'Greens for Life' gebruiken. Dit zijn supergeconcentreerde groenten en fruit in poedervorm die je kunt aanmaken met water. Kijk in onze webshop hoe je deze kunt bestellen.
 


WWW Deze website

SUPERFOOD:

- Cacao
- Maca
- Bijen producten:
   honing, royal jelly,
   propalis
- Algen: spirulina,
   chlorella,
   phyto plankton
- Aloë Vera
- Hennipzaad
- Kelp

 

SUPERFRUIT:

- Avocado
- Komkommer
- Goji bes
- Zwarte bes
- Blauwe bes
- Grapefruit
- Tomaat
- Citroen
- Limoen
- Groene papaya
- Groene paprika
- Granaatappel
- Cranberry
- Kokosnoot
- Noni
- Acai
- Mangosteen